Wednesday, November 10, 2010

ဥပေဒ မဟုတ္ေသာ ျပဌာန္းခ်က္မ်ား၏ ျပင္မရေသာ အမွားမ်ား

အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားကုိ (၂၀၀၈) ခုႏွစ္ဖြဲ႔စည္းပံု၏ အခန္း (၁၄) ပုဒ္မ (၄၄၃) တြင္- ဤဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံ ဥပေဒ အာဏာတည္သည့္ေန႕ မတိုင္မီွ ႏိုင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ က ဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေရးအတြက္ ႀကိဳတင္ေဆာင္ရြက္သည့္ လုပ္ငန္းရပ္မ်ား သည္ ဤဖြဲ႔စည္းပုံ အေျခခံဥပေဒအရ ေဆာင္ရြက္သည္ဟု မွတ္ယူရမည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

အေျခခံဥပေဒ အာဏာတည္သည့္ေန႕ မတိုင္မီက ႏုိင္ငံေတာ္ ေအးခ်မ္းသာယာေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးေကာင္စီ၏ လုပ္ငန္းရပ္မ်ားကို ဆန္းစစ္ၾကည့္ရန္ လိုပါသည္။ တရား၀င္ ႏိုင္ငံေရးပါတီျဖစ္ေသာ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္၏ (၁၉၉၀) ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ မဲ (၈၂%) ျဖင့္ အျပတ္ အသတ္ အႏိုင္ရခဲ့သည့္ ရလဒ္ကို ပစ္ပယ္ခဲ့သည္။ ဒီခ်ဳပ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားကို အပုပ္ခ်ပြဲ တုိင္းႏွင့္ျပည္နယ္အလိုက္ ျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္း။ ဒီပဲယင္း အစုလိုက္ အၿပံဳလိုက္ လူသတ္မႈကို က်ဴးလြန္ျခင္း၊ ေရႊ၀ါေရာင္ သံဃာ့အေရးေတာ္ပုံအား သတ္ျဖတ္ႏွိမ္ႏွင္းခဲ့ျခင္း၊ ယခု ရွိၿပီးသား တရား၀င္ ႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားကို (နအဖ) ေရြးေကာက္ပြဲ ဥပေဒအမွတ္- (၁/၂၀၁၀) ၏ ပုဒ္မ- (၁၄) ျဖင့္ ဖ်က္သိမ္းလိုက္ျပန္ ပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးကို ဥပေဒထုတ္ၿပီး သတ္၍ရသေလာ။ ထုံးစံမရွိပါ။ ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး ႏိုင္ငံေရးတိုက္ပြဲကို နယ္ခဲ်႕ အဂၤလိပ္ ဥပေဒမ်ားျဖင့္ သတ္ျဖတ္၍ ရခဲ့ပါသေလာ။ ဒီမိုကေရစီေရး တိုက္ပြဲမ်ားကုိ နအဖ ဥပေဒမ်ားျဖင့္ ေခ်ဖ်က္ပစ္၍ မရႏုိင္ပါ။ နအဖ ၏ လုပ္ငန္းရပ္မ်ား အားလုံးမွာ စစ္ရာဇ၀တ္မႈမ်ား ျဖစ္ေနသည္ကို ေရွ႕ဆက္ ထပ္ကာ ထပ္ကာ ျမင္ေတြ႔ ရပါလိမ့္ဦးမည္။

(၂၀၀၈) ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ အတြက္ ႀကိဳတင္ေဆာင္ရြက္သည့္ လုပ္ငန္းရပ္မ်ားဟု ေဖာ္ျပထားခ်က္မွာ တရားဥပေဒ ထုတ္ျပန္ပိုင္ခြင့္ မဟုတ္ပါ။ ထုတ္ျပန္ခ်က္၊ ျပဌာန္းခ်က္မ်ားမွာ ဥပေဒကဲ့သို႔ စည္းေႏွာင္အားလည္း မရွိပါ။ မတရားျပဌာန္းခ်က္မွာ ဥပေဒ တရပ္ျဖစ္တည္ မလာႏုိင္ပါ။ တခ်ိန္က (မဆလ) အလုပ္အမႈေဆာင္ ဗဟုိေကာ္မတီ၀င္၊ ယခု ႀကံ႕ဖြ႔ံ နာယကႀကီး ဗိုလ္သန္းေရႊက ႀကံ႕ဖြံ႕ ပါတီ ထူေထာင္ႏုိင္ေရးအတြက္ ျပဌာန္းလာသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားမွာ စစ္အာဏာရွင္စနစ္ ပါတီ တပါတီတည္း သက္သက္ အတြက္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း ေပၚလြင္လြန္း လွပါသည္။

ျပဌာန္းခ်က္မ်ား ပုဒ္မ (၄၄၅) တြင္- ႏိုင္ငံေတာ္သည္ (နအဖ) ေကာင္စီကို ဆက္ခံသည္။ ယင္းေကာင္စီ၏ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား အေပၚ အေၾကာင္းျပဳလ်က္ ယင္းတို႔အား တရားစြဲဆုိျခင္း၊ အေရးယူျခင္း မရွိေစရဟု ေဖာ္ျပထား ေသးသည္။ (နအဖ) စစ္အစိုးရ က်ဴးလြန္ခဲ့သမွ် ဒီပဲယင္း အပါအ၀င္ ရာဇ၀တ္မႈ အားလုံးကုိ ျပည္ဖုံးကားခ် ကင္းလြတ္ခြင့္ ရယူႏိုင္ေအာင္ မဟုတ္မမွန္ ျပဌာန္းခ်က္မွာ တရားဥပေဒ စိုးမိုးေရး၊ တရားမွ်တေရး တုိ႔ကို တဖက္သတ္ ျငင္းပယ္လုိက္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။ ရာဇ၀တ္ေဘး ေျပးမလြတ္ပါ။ ရာဇသတ္ႀကီး (ျပစ္မႈဆုိင္ရာဥပေဒ) အခန္း (၉)၊ ျပည္သူ႔၀န္ထမ္းတို႔ က်ဴးလြန္ေသာ သို႔တည္းမဟုတ္-ျပည္သူ၀န္ထမ္းတို႔ႏွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ျပစ္မႈမ်ား (ပုဒ္မ- ၁၆၁-မွ ပုဒ္မ- ၁၇၁ အထိ ျပစ္မႈမ်ား) ႏွင့္ အခန္း ( ၉ -ဂ) ေရြးေကာက္ပြဲဆိုင္ရာျပစ္မႈမ်ား (ပုဒ္မ- ၁၇၁ (က) မွ ပုဒ္မ-၁၇၁ (ည) အထိ ျပစ္မႈမ်ား) ရွိ ပင္မ ဥပေဒႀကီးမ်ားကို ဖ်က္ပစ္ရမည္ေလာ။ ဤဥပေဒရွိ ျပစ္ဒဏ္မ်ားအား မည္သူ႔ကိုမွ် ကင္းလြတ္ခြင့္ မေပးပါ။ ႏိုင္ငံသားတိုင္း ဥပေဒ၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ တူညီသည့္ အခြင့္အေရးရွိရပါမည္။

ႏုိင္ငံတကာ လူ႕အခြင့္အေရး ေၾကညာစာတမ္း အပိုဒ္ (၇) တြင္- ႏိုင္ငံသားတိုင္းသည္ ဥပေဒ၏ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ တူညီသည့္ အခြင့္အေရး ရွိသည့္ အျပင္ ဥပေဒ၏ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈကို တူညီစြာ ခံစားပိုင္ခြင့္ ရွိသည္ဟု အတိအလင္း ျပဌာန္းထားပါသည္။ စစ္အစိုးရ အဖြဲ႕၀င္မ်ားကို ႏုိင္ငံသားတုိင္းႏွင့္ ဥပေဒအရာတြင္ တန္းတူ ညီတူ မထားဘဲ၊ ရာဇ၀တ္မႈ က်ဴးလြန္ျခင္းမွ ကင္းလြတ္ခ်က္ ရယူလိုသည့္ ဆႏၵ ကိုယ္၌က ျပစ္မႈ ျဖစ္ေနပါသည္။ ရာဇ၀တ္ေကာင္မ်ား အျဖစ္မွ ေဘးမဲ့လိုခ်င္သည့္ မွတ္တမ္းကို ေနာင္လာေနာင္သားမ်ား ေတြ႕ရွိေအာင္ ထားရစ္ခဲ့မည္ ဆိုလွ်င္ ရာဇ၀င္ ရုိင္းရာ က်ပါလိမ့္မည္။

ျပဌာန္းခ်က္မ်ား ပုဒ္မ (၄၄၈) တြင္လည္း နအဖ ေကာင္စီ လက္ေအာက္၌ ဖြဲ႕စည္းထားရွိသည့္ တပ္မေတာ္ အပါအ၀င္ ၀န္ထမ္းမ်ားသည္ အစိုးရက အျခားျပဌာန္းျခင္း မျပဳသမွ် ဆက္လက္ အမႈထမ္းရမည္ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။ တပ္ႏွင့္ ၀န္ထမ္း အားလုံးသည္ နအဖေကာင္စီ ေအာက္ေရာက္သြားပါသည္။ နအဖ ေကာင္စီက ႀကံ႕ဖြံ႔ပါတီ တည္ ေထာင္သြားၿပီ ျဖစ္၍ အားလုံး ႀကံ႕ဖြံ႕ပါတီ၀င္္မ်ား ျဖစ္သည္ဟု ထပ္ဆင့္ ျပဌာန္းလာေလ ဦးမလား ႏိုင္ငံေရး ပါတီတုိင္း က ေစာင့္ၾကည့္ရမလို ျဖစ္လာသည္။ ႀကံ႕ဖြံ႔ ပါတီေခါင္းေဆာင္ အားလုံးမွာ ေလာေလာလတ္လတ္ စစ္တပ္ ႏွင့္ အရပ္္ဘက္ ၀န္ထမ္း ဗ်ဴရိုကရက္ အရာရွိႀကီးမ်ား ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႔ျမင္ေနရပါသည္။ ပါတီစုံစနစ္ကို ဤျပဌာန္းခ်က္ မ်ားျဖင့္ ဖ်က္ဆီးေနေလၿပီ။

(၂၀၀၈) ဖြဲ႕စည္းပုံ ေက်ာရိုးကုိယ္၌က (၁၉၇၄) မဆလ တျပည္ေထာင္ ဖြဲ႔စည္းပုံကဲ့သို႔ “ေရာ့…ညီေလး တလုံး အကိုႀကီး….(၇) လုံး” တန္းမတူ မညီမွ်သည့္ ျပည္ေထာင္စု ေသြးကြဲေရး၊ ေသြးခြဲေရး အတြက္ တမင္တကာ ျပဌာန္း လာျပန္ပါသည္။ ထိုထက္ ဆိုးညစ္သည္က (၂၀၀၈) ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံရွိ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ ဖြဲ႔စည္းျခင္း၊ အခန္း (၄)၊ ပုဒ္မ (၇၄) အရ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္တြင္ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္မွ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ (၁၁၀) ဦးႏွင့္ အမ်ိဳးသား လႊတ္ေတာ္မွ တပ္မေတာ္သား ကိုယ္စားလွယ္ (၅၆) ဦး) တပ္မ ေတာ္သား စုစုေပါင္း (၁၆၆) ဦး ပါရွိ ေနေၾကာင္း စစ္ခရာမႈတ္ကာ ေၾကညာထားသည္။ မည္သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲဆုိင္ရာ မူ၊ လမ္းညြန္ခ်က္ကိုမွ ဂရုစိုက္ စရာမလို၊ ေခါင္းေမာ့ရင္ေကာ့ ဘယ္ညာနင္းကာ လႊတ္ေတာ္သို႕ ခ်ီတက္ၾကေတာ့မည္။ စစ္အာဏာရွင္ ဥပေဒ စနစ္ကုိ ေပၚေပၚထင္ထင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံ လြတ္လပ္ေရးသည္ ျပည္ေထာင္စုလြတ္လပ္ေရး ျဖစ္သင့္ပါသည္။ တလူမ်ိဳး တပါတီ အတြက္ လုံး၀ မျဖစ္သင့္ပါ။ ဤေနရာတြင္ မလိမ္မညာစတမ္း ျပတ္ျပတ္သားသား စည္းျခားရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ျပည္ေထာင္စုကုိ လုိလားသည္က ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ မလိုလားသူမ်ား ရွိသည္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ျပ သင့္ပါသည္။ ဗစိန္ ဂိုဏ္းသား ေက်ာ္ၿငိမ္း၊ ဂဠဳန္ဦးေစာ၊ ေန၀င္း၊ သန္းေရႊ တို႔ကို ျပည္ေထာင္စုကို မလိုလားသူ၊ ဖ်က္ဆီးသူမ်ား အျဖစ္ စြဲခ်က္ တင္သင့္ ပါသည္။ ယေန႔ထိ ျပည္ေထာင္ မစုႏိုင္ေသးပါ။ လူညီလွ်င္ ဤကို ကြ်ဲဖတ္လို႔ရသည္ ေျပာစကားမွာ စစ္တပ္ထဲမွ လာေသာ စကားျဖစ္သည္။ သူတို႔ သမုတ္လွ်င္ သစ္ငုတ္ေတာင္ က်ား ျဖစ္ရမည့္အလား ထင္ေနသည္။ အာဏာရွင္တိုင္း ေကာက္က်စ္ စဥ္းလဲမႈ၊ ၿဖဳိခြဲသပ္လွ်ိဳမႈ နယ္ခ်ဲ႕လုပ္ရပ္ အားလုံးကို ေခါက္ရိုးက်ိုဳး ေနေအာင္ သင္ၾကား တတ္ေျမာက္ ထားၾကသည္။ လူ႔အဖြဲ႔အစည္း အတြက္ အႏၱရာယ္ ႀကီးလြန္းလွပါသည္။

ျမန္မာ့လူအဖြဲ႔အစည္း၏ မိသားတစု စီမံမႈ ဓေလ့ထုံးတမ္း စဥ္လာကို မေမ့သင့္ပါ။ မိသားတစု စီမံ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ကို ဘယ္ဥပေဒႏွင့္မွ် ဘယ္တရား ရုံးကမွ် ပယ္ဖ်က္၍ မရပါ။ ညီကိုေမာင္ႏွမ စိတ္ထားကို အရင္းခံသင့္ပါ သည္။ ငါတေကာ ေကာလို႔မရပါ။ တဖက္သတ္ ဘက္လိုက္မႈ ကင္းရ ပါသည္။ ေလာကပါလ တရားကို လက္ကိုင္ထား ရပါမည္။ အလိုအေလ်ာက္ ကိုယ့္သေဘာႏွင့္ကုိယ္ လက္ခံၿပီးသား ျဖစ္ရပါမည္။ အတင္းအဓမၼ လုပ္ရပ္အားလုံး ေရွာင္ၾကဥ္ ရပါမည္။ လက္နက္အားကိုး ၿခိမ္းေျခာက္ျခင္းမ်ား ကင္းရပါသည္။ စစ္ ႏွင့္ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးမွာ ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္သည္ကို သတိမူ သင့္ပါသည္။ စစ္ကို လုံး၀ ေရွာင္ျခားၾကရန္ အရပ္သား အစိုးရ ေပၚေပါက္မွ ျဖစ္ပါမည္။ စစ္အစိုးရ အျဖစ္ ရာသက္ပန္ အုပ္ခ်ဳပ္သြားရန္၊ ျပည္သူတရပ္လုံးအား စစ္ကြ်န္ျပဳရန္ ျပဌာန္းထားသည့္ (၂၀၀၈) ခုႏွစ္ တျပည္ေထာင္ ဥပေဒကို အသက္မသြင္းသင့္ပါ။ လုံး၀ ဖ်က္သိမ္းပစ္ ရပါမည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံ လြတ္လပ္ေရး အတြက္ တိုက္ပြဲ၀င္ခဲ့စဥ္က လူမ်ိဳးေရးျပႆနာ လုံး၀မရွိခဲ့ပါ။ မရွိခဲ့သည့္ ျပႆနာကို လြတ္လပ္ေရး ရၿပီးမွ ျပႆနာျဖစ္ေအာင္ မည္သူ ဖန္တီးပါသနည္း။ ေက်ာ္ၿငိမ္း က အစ ေန၀င္း၊ သန္းေရႊ စစ္အုပ္စု အဆက္ဆက္က ဖန္တီးခဲ့၍ ျဖစ္သည္။ လူမ်ိဳးေရး ျပႆနာ အားလုံးကို ေျဖရွင္းခ်င္လွ်င္ လြတ္လပ္ေရး တိုက္ပြဲ ၀င္ခဲ့စဥ္က အတိုင္း ဘုံရန္သူ၊ ဘုံပစ္မွတ္ တခုတည္း အျဖစ္ နအဖ စစ္အုပ္စုကို အျမစ္ျဖဳတ္ပစ္မွ ျဖစ္ပါမည္။ လႊတ္ေတာ္ထဲ၀င္ၿပီး ဖြဲ႔စည္းပုံျပင္ပါ ေျပာစကားမွာ ျပင္ဆင္ရန္တင္းၾကပ္လြန္းသည့္ အေျခခံ ဥပေဒေၾကာင့္ မည္သူမွ် အယုံအၾကည္မရွိပါ။ လူမ်ိဳးစု လက္နက္ကုိင္ အပစ္ရပ္အဖြဲ႔ (၁၃) ဖြဲ႔ စုေပါင္း၍ ေညာင္ႏွစ္ပင္ နအဖ ညီလာခံတြင္ တရား၀င္ တင္ျပခ်က္မ်ားကို သတိရသင့္ပါသည္။ တရား၀င္တင္ျပခဲ့သည့္ အခ်က္(၇) ခ်က္စလုံးကို လုံး၀ပစ္ပယ္ၿပီး ထည့္သြင္း စဥ္းစားျခင္းမျပဳခဲ့ပါ။ နအဖ တင္ျပခဲ့သည့္ (၁၀၄) ခ်က္ထဲတြင္လည္း မပါ၊ ညီလာခံ ဆုံးျဖတ္ခ်က္လည္း မဟုတ္ေသာ ပုဒ္ထီး ပုဒ္မမ်ားကို (၂၀၀၈) ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံထဲတြင္ နအဖ စစ္အုပ္စု အလိုက် တဖက္သတ္ ထည့္သြင္း ျပဌာန္း ထားသည္ကို ေတြ႔ရပါသည္။ (၂၀၀၈) ဖြဲ႔စည္းပုံ မူၾကမ္းကို ျပည္သူ လူထုသို႔ ရွင္းျပ ေဆြးေႏြးျခင္းလည္း မျပဳ၊ ဆႏၵ ေတာင္းခံျခင္းလည္း မရွိဘဲ တဖက္သတ္ အတည္ျပဳခဲ့သည္။ နအဖ ျပဳသမွ် ႏု ၾကရမည္ ဆိုလွ်င္ စစ္ကြ်န္ျပဳျခင္း ခံရပါေတာ့မည္။

ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သို႔ တက္ေရာက္ေနသည့္ တုိင္ေအာင္ မည္သူမဆို အခြင့္ အေရး မရွွိသူ တဦးျဖစ္ေၾကာင္း (နအဖ) အေၾကာင္းျပခ်က္ျဖင့္ ထုတ္ပစ္ႏိုင္ရန္ ျပဌာန္း ထားသည့္ ပုဒ္မ (၂) ခု ကို ေတြ႔ရွိရ ပါသည္။ (၂၀၀၈) ခုႏွစ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ ဥပေဒ ပုဒ္မ (၈၈) ။ ။ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္သည္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေနရာအခ်ိဳ႕ လစ္လပ္ ေနေစကာမူ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ခြင့္ ရွိသည္။ ထို႔အျပင္ အခြင့္အေရးမရွိသူ တဦး က ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀သို႔ တက္ေရာက္ျခင္း၊ ဆႏၵ မဲေပးျခင္း သို႔မဟုတ္္ လႊတ္ေတာ္လုပ္ငန္း တစ္ရပ္ရပ္တြင္ ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းကို ေနာင္အခါတြင္မွ စစ္ေဆးေတြ႔ရွိေစကာမူ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္၏ ဆုံးျဖတ္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားသည္ ပ်က္ျပယ္ျခင္း မရွိေစရ။

ပုဒ္မ (၁၃၁) ။ ။ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္သည္ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေနရာအခ်ိဳ႕ လစ္လပ္ေနေစကာမူ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ေဆာင္ရြက္ခြင့္ရွိသည္။ ထို႔အျပင္ အခြင့္အေရးမရွိသူ တဦး က ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ အစည္း အေ၀းသို႔ တက္ေရာက္ျခင္း၊ ဆႏၵ မဲေပးျခင္း သို႔မဟုတ္ လႊတ္ေတာ္ လုပ္ငန္း တစ္ရပ္ရပ္တြင္ ပါ၀င္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ျခင္းကုိ ေနာင္အခါတြင္မွ စစ္ေဆးေတြ႔ရွိေစကာမူ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္၏ ဆုံးျဖတ္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ား သည္ ပ်က္ျပယ္ျခင္း မရွိေစရ ဟု ေဖာ္ျပထားသည္။

ဥပေဒ အရာတြင္ တိက်ရသည္။ အခြင့္အေရး မရွိသူကုိ တက္ေရာက္ခြင့္ကို မေပးရပါ။ ေနာင္အခါတြင္မွ စစ္ေဆး ေတြ႔ရွိေစကာမူ ဟု ေနာက္ေနာင္မွ စစ္ေဆး၍ အခြင့္အေရးမရွိေၾကာင္း ေၾကညာႏိုင္ရန္ တဖက္လွည့္ျဖင့္ ျပဌာန္း ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ နအဖ စစ္အုပ္စုက သူတို႔လူကို သူတို႔ကိုယ္တိုင္ ခြင့္ျပဳထားၿပီး (အခြင့္အေရးမရွိဘဲ) သူတို႔ လိုခ်င္သည့္ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ ရယူကာ စစ္အုပ္စု သေဘာအႀကဳိက္ မလိုက္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ျဖဳတ္ပစ္ႏိုင္ရန္ ႀကိဴတင္ အကြက္ဆင္ ျပဌာန္းထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိ ရပါသည္။ အာဏာ လည္ပတ္မႈ ပန္ကာ ထိပ္မွ ဘု ပုဒ္မ- (၂) ခု ကုိ ေတြ႔ေနရပါသည္။

ဥပေဒ အေရးအသားမွာ တည့္မတ္ မွန္ကန္ေရးကို အေလးထား၍ လိုရင္း တိုရွင္း ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေရးရပါ မည္။ တရားမွ်တမႈကို ေဖာ္ျပရာတြင္ ေျဖာင့္စင္း ရသည္။ ရႈပ္ရႈပ္ ေထြးေထြး လိမ္ညာ လွည့္ပတ္လိုသည့္ သေဘာ ကင္းစင္ ရပါသည္။ တရားမွ်တမႈ မရွိ ၊ ဥပေဒႏွင့္ မတူရုံသာမက ဘာသာ စကားအရလည္း အဓိပၸာယ္မေပါက္၊ ၀ါက် လည္း မမွန္ ညံ့ဖ်င္းသည့္ အေရးအသားမ်ားျဖင့္ မွတ္တမ္း တင္ထားျခင္းမွာ ႏိုင္ငံတႏုိင္ငံ၏ စာေပ ယဥ္ေက်းမႈ ေရခ်ိန္ ကို အလြန္နိမ့္က် ေစပါသည္။ ႏိုင္ငံတကာ အလယ္တြင္ ပ်က္ရယ္ျပဳျခင္း ခံရပါမည္။ အင္မတန္ ရွက္စရာ ေကာင္းပါ သည္။ နအဖ စစ္အုပ္စုေၾကာင့္ ေအာက္တန္း ေနာက္တန္း ေရာက္သြားေပေတာ့မည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဥပေဒ မဟုတ္ ေသာ (၂၀၀၈) ခုႏွစ္ ျပဌာန္းခ်က္ မ်ား၏ ျပင္မရေသာ အမွားမ်ားကို ဖ်က္ပစ္ရမည္ မွတပါး တျခားမရွိၿပီ။

ဦးမ်ိဳး

0 comments: